6 טעויות נפוצות בעיצוב מוצרי דפוס לעסק

מוצרי דפוס לעסק הם כלי שיווקי נהדר שיכול לסייע לכם רבות, אך לא תמיד העיצוב שלו נעשה באופן יעיל ואידיאלי. הנה חמש טעויות נפוצות בעיצוב מוצרי דפוס לעסק שכדאי שתימנעו מהן אם אתם מעוניינים לבצע מיתוג יעיל, שישיג את המטרה בצורה הטובה ביותר.

 

שימו לב למה שאתם כותבים!

אחד הדברים שהכי חשוב לשים אליהם לב לפני שאתם שולחים מוצר דפוס להדפסה, הוא ההגהה של הטקסט המופיע על המוצר המודפס. כאשר אתם מוסיפים מלל למוצר המודפס, עליכם לוודא מספר פעמים כי אכן הטקסט כתוב בצורה רהוטה והגיונית, בלי שגיאות כתיב או טעויות מקלדת.

אם לא תבצעו בדיקה זו לפני ההדפסה, יכול להיווצר מצב בו כל המוצרים שלכם יכילו שגיאות והמיתוג יהפוך לפחות יעיל. שגיאות כתיב מעבירות מסר מסוים ללקוח וכדאי להימנע מהן עד כמה שאפשר!

 

שימוש בצבעים שלא תואמים את המסר

טעות נפוצה שבעלי עסקים עושים היא שימוש בצבעים, שלא בהכרח ישרתו את המטרה אותם הם מנסים להעביר. שימוש בצבעים עם קונטרסט גבוה יכול להעביר מסר אחד, ואילו צבעים בהירים ורכים יותר יעבירו מסר שונה לגמרי. הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יבחינו בו הוא האופן הוויזואלי בו אתם ממתגים את המוצרים שלכם. הקפידו שהעטיפה הגרפית בה אתם משתמשים תתאם את המסר של החברה ותשרת אתכם בצורה הטובה ביותר.

כמו כן, אם אתם מוסיפים טקסט על גבי רקע מסוים, שימו לב כי הטקסט נוח לקריאה והימנעו מרקע בצבע דומה לצבע הטקסט. באופן כללי, את תהליך העיצוב הגרפי מומלץ לעשות עם מעצב גרפי מקצועי בעל ידע בתחום, שיוכל לעזור לכם להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר, ולוודא כי העיצוב נעים לעין של הלקוח.

 

מיקום הלוגו הוא קריטי!

כאשר אתם חושבים על עיצוב מוצרי דפוס לעסק, קיימת חשיבות גבוהה למיקום בו אתם שמים את הלוגו של החברה. בסופו של דבר המטרה של מוצר הדפוס היא לפרסם את החברה שלכם, את שירותיה ובעיקר להזכיר את שמה. כאשר אתם ממקמים את הלוגו במיקום נסתר על מוצר הדפוס, או אם אתם מקטינים את הגודל שלו, יכול להיות מצב בו הלקוחות יתקשו לזהות אותו, והמוצר לא יעשה את עבודתו כמו שצריך.

מקומות אסטרטגיים למיקום הלוגו הם כמובן במרכז מוצר הדפוס, בחלקו העליון או בכל מקום שיצוד את עינם של הלקוחות ברגע הראשון. גם כאן מומלץ להיוועץ עם אנשי צוות עיצוב גרפי, שיוכלו לסייע לכם להבין מה המיקום האידיאלי של הלוגו שלכם בהתאם לסוג המוצר ולגודל שלו.

 

העמסת מלל או המעטת מלל

קיים גבול דק בין עומס טקסט לבין מחסור בטקסט, וחשוב מאוד שתנסו לא לחצות את הגבול הזה לשני הכיוונים. מוצרי דפוס לעסק הם לרוב מוצרים קטנים, המכילים תמצית בסיסית שמספרת על המוצר או על החברה. כאשר אתם מעמיסים באינפורמציה, הדבר יכול להוביל לנטישה של קוראים, ובעיקר לסטייה מהנושא העיקרי אותו אתם מנסים להעביר.

עם זאת, גם שימוש במעט מדי מילים יכול להיות בעייתי. אם אתם לא נותנים ללקוחות מספיק אינפורמציה, הם עשויים לוותר על שירותכם, ולהעדיף לפנות לחברה אחרת שנתנה להם תמונה רחבה יותר של השירותים אותה היא מספקת. שימו לב כי אתם מכניסים לתוך המוצר המודפס מספיק מידע כדי שיבינו מי אתם, אך בלי להיסחף למידע לא רלוונטי או מעמיק מדי.

 

אל תלכו על עיצוב סטנדרטי!

לפעמים הכי נוח לנו ללכת על בטוח. לבחור עיצוב פשוט וניטרלי יכולה להיות הבחירה הראשונה שלכם בעת עיצוב מוצרי דפוס לעסק, אבל היא לא בהכרח תהיה הבחירה הנכונה. הרבה פעמים העיצוב הגרפי הוא זה שעושה את הסינון עבור לקוחות פוטנציאלים, וכאשר עליהם לבחור בין עיצוב מושקע ומרשים לבין אחד בנאלי, ניתן לשער מה תהיה הבחירה שלהם.

העיצוב שלכם צריך להיות תואם ללוגו, ובצבעים מתאימים, וכדאי שהוא ייראה כאלו נעשתה מחשבה רבה בעניינו. הדבר הזה רלוונטי עוד יותר לחברות שתחום העיסוק שלהם נוטה לכיוון הקריאטיבי – מדובר בדרך מצוינת להראות לציבור כי אתם יודעים על מה אתם מדברים וכמובן מיישמים את הידע שלכם על עצמכם.

 

שימוש בפונט קטן או לא קריא

לפעמים יש רצון להכניס לתוך מוצר דפוס כמה שיותר טקסט או לשלב מגוון גרפיקות, ולשם כך בעלי העסקים בוחרים בפונט קטן. הבעיה עם מלל בפונט קטן, מלבד כמובן עומס האינפורמציה, היא העובדה שהקריאה הופכת לבעייתית יותר. כאשר צריך להתאמץ על מנת לקרוא את הכתוב, רבים עלולים לנטוש את הקריאה.

כמו כן, כאשר אתם כותבים בפונט גדול יותר אתם מנגישים את הטקסט לאנשים עם לקויות ראייה ממגוון סוגים ומקלים עליהם להבין את הכתוב. בעת עיצוב מוצרי דפוס לעסק, כאשר אתם בוחרים פונט, שימו לב כי מדובר בפונט שקל להבין אותו ולא בפונט מסוגנן יתר על המידה. לפעמים פונטים "מעוצבים מדי" יכולים להיות מסובכים לקריאה, וכאמור כדאי לכם לכתוב את המלל שלכם בצורה הבהירה ביותר.

 

סיכום

יכולות לצוץ טעויות רבות בעת עיצוב מוצרי דפוס לעסק – בין אם הן נובעות מחוסר תשומת לב כמו טעויות כתיב, ובין אם מדובר בטעויות גדולות יותר כמו מלל בעייתי או שימוש בצבעים לא נכונים. שימו לב כי אתם לא מבצעים אחת מהטעויות הנפוצות בעת שליחת המוצר שלכם להדפסה. מדובר בטעויות שכאשר הן נמנעות, המוצר יכול להשתנות מהקצה אל הקצה וכך גם האפקט שלו על הלקוחות.

כמובן שמומלץ מאוד להיעזר בשירותי בית הדפוס על מנת להבטיח כי אתם תקבלו את המוצר הטוב ביותר. אם תשקיעו את המחשבה הנדרשת תוכלו לקבל כלי שיווקי מצוין שישרת את החברה שלכם לאורך זמן ויניב עבורכם תוצאות מצוינות.

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה