הדפסות פורמט רחב – איך עושים את זה נכון?

קיימות כיום סיבות רבות אשר יובילו אותנו לביצוע הדפסה בפורמט רחב. יום הולדת לחבר? הפקת אירוע בעבודה? שלט פרסומת? כל אלה הם בהחלט סיבה למסיבה אשר ההדפס הנכון יוכל להפוך למוצלחת אפילו יותר. לכן, חשוב לדעת איך ניצור את ההדפס המושלם בלי טעויות ונקבל תוצאה שתיחקק בזיכרונו של כל מי שייתקל בה.

 

מתי נבחר להשתמש בהדפסת פורמט רחב?

הדפסה בסדר גודל מסוג זה יוצרת אפקט מרשים וגרנדיוזי וקשה מאוד להתעלם מהדפס שמיוצר כך. לרוב משתמשים בהדפסים גדולים עבור אירועים או פרסומות והמכנה המשותף לכל אלה הוא שהמטרה של ההדפס היא משיכת תשומת לב גבוהה ככל האפשר והעברת מסר פשוט ומהיר. הנה מספר שימושים פופולאריים של הדפסות בפורמט רחב:

 

שלט פרסומת

מדובר בשימוש ידוע וקלאסי במיוחד של הדפסה רחבה. במקרים רבים חברות ואנשי פרסום רואים לנכון לשווק עסק מסוים באמצעות שלט חוצות גדול המופיע במרחב הציבורי. לרוב יהיה מדובר בהדפס הכולל סמל או לוגו של עסק ולעיתים אף מסר קצר המעביר את יעוד העסק. במקרה זה לא יכללו משפטים ארוכים או פסקאות המעבירות סיפור היות ומטרת אותו שלט היא אזכור מהיר של אותו בית עסק, שכן לרוב השלט מופיע בכביש או ברחוב. עיצוב ההדפס יהיה צבעוני ובעל גוונים חזקים ובולטים על מנת למשוך את תשומת ליבם של העוברים.

הדפסות פורמט רחב - איך עושים את זה נכון
הדפסות פורמט רחב – איך עושים את זה נכון

 

שלט עבור אירוע

במידה ואתם מארגנים אירוע או שלקחתם על עצמכם את האחריות העיצובית בו, הדפסה בפורמט רחב יכולה להיות פתרון מעולה אשר יוסיף צבע ויהפוך את האירוע למושקע יותר במאמץ לא רב כלל. מקובל מאוד בעולם האירוח והפקת האירועים להוסיף באזור קבלת הפנים הדפס גדול אשר יוכל למשוך עוד מתארחים או להפנות אנשים שמגיעים לאזור בו מתקיים האירוע. במידה ומדובר באירוע מעט יותר מצומצם מומלץ מאוד להשתמש בהדפס כתוספת לתפאורה באירוע למשל כתמונה או כעיצוב עם סלוגן מסוים.

 

הדפס במקום העבודה

מנהלים  של משרדים או חברות גדולות מעידים כי לעיצוב מיקום העבודה יש חשיבות גדולה מאוד על ההתנהלות הסדירה של העסק ואף כי במקום עבודה שמעוצב בצבעים שמחים או בצורה מעניינת העובדים מגיעים בכל יום ברצון וכיוצא מזה גם מניבים תוצרים טובים יותר. על כן, תוספת מעולה לעיצוב מקום העבודה שלכם יכולה להיות הדפס של תמונה יפה למשל או של עובדים בחברה. להדפס יכולה להיות גם תועלת פרקטית בעבודה כמו הדפסה של לוח זמנים או לוח מודעות אשר מציג דברים חדשים במשרד.

 

חומרים שימושיים בהדפס

ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של חומרים בהדפסה שלכם והבחירה הנכונה תתחשב במטרה אשר ההדפס בא להשיג. אם למשל ברצונכם לעשות שימוש בהדפס מספר רב של פעמים כדאי לבחור בחומר שניתן לאכסן בקלות. אם ההדפס נעשה למטרת פרסום במרחב הציבורי יש לבחור בחומר עמיד בפני חום או גשמים. על מנת לפשט את הבחירה אספנו בשבילכם מספר חומרים שימושיים:

 

קנבס

קנבס הוא בד ארוג אשר מותחים ומחברים למסגרת עץ. כך נוצר עבורנו משטח מרובע שניתן להדפיס (או לצייר) עליו מה שנבחר. בד זה לרוב משמש עבור מטרות עיצוביות כמו הדפס לעיצוב הבית והוא מתלכלך כאשר הוא בא במגע עם נוזל או חומרים אחרים, לכן מומלץ להשתמש בו כתמונה תלויה ולא ככרזה שנועדה לזוז ממקום למקום.

 

פרספקס

חומר זה הוא פלסטיק שקוף אשר ניתן להדפיס עליו או לצייר עליו. לפרספקס יש מראה ייחודי- הוא שקוף, דבר אשר יוצר הבלטה של ההדפס שעליו ומעניק לו מראה נקי ואלגנטי, כמעט כמו זכוכית. בנוסף, לשימוש בו יתרונות רבים שכן הוא נהנה מכל היתרונות העיצוביים של זכוכית אך בשונה ממנה הוא אינו שביר ונחשב לעמיד מאוד מה שהופך את השימוש בו לבטיחותי במיוחד.

 

שמשונית

יצירת חומר זה מתבצעת בתעשייה באופן מלאכותי לגמרי והוא ברובו מפלסטיק. ניתן להדפיס על שמשונית את כל העולה על רוחכם (באיכות גבוהה כמובן) והייצור המורכב של החומר גורם לו להיות עמיד מאוד כמעט לכל דבר. כיוצא מזה נעשה בשמשונית שימוש רחב מאוד בעולם הפרסום ובמיוחד בפרסום במרחב הציבורי היות ובמקרים אלה זקוקים המפרסמים לחומר גמיש שיוכל להישאר בחוץ גם בחום כבד או בגשמים עזים.

 

היתרונות של הדפסה בפורמט רחב

עולם הפרסום הוא עולם עצום אשר לפעמים מגיע לחיינו אפילו בלי שנשים לב. משווקים ממציאים בכל יום שיטות חדשות לעניין את הצרכנים שלהם ונראה שבהקשר זה אנשי הפרסום יעשו הכל כדי להשיג לקוח חדש. ועם זאת, על אף ההתקדמות הטכנולוגית וחלוף השנים, חברות ומנהלים מעולם לא זנחו את הדרך הישירה ביותר להגיע אל הלקוחות וזאת באמצעות הדפסה בפורמט רחב והצבת ההדפס במרחב הציבורי. הסיבות לכך מגוונות אך עיקרן הוא ביתרונות הבולטים שיש להדפסה מסוג זה.

היתרון הראשון הוא המהירות בה הדפס רחב מגיע לכמות אנשים גדולה. ההסבר לכך מובן מאליו- הדפס גדול יבלוט יותר וימשוך יותר תשומת לב כך שגם תוך כדי נסיעה או הליכה בפארק עם הכלב ניתן לחזות במסר המועבר בהדפס.

יתרון נוסף הוא היעילות שבהדפסה מסוג זה, אשר מתבטאת בכך שניתן להסתפק במעט פריטים והדפסים על מנת להגיע לקהל רחב או כדי למשוך תשומת לב במרחב, הרי שלט גדול ובולט יצליח לפנות למספר רב יותר של אנשים מאשר פלאייר קטן. יתרון זה כמובן חוסך לאנשי השיווק זמן וכסף.

אין ספק גם כי הדפס בפורמט רחב מאפשר ללקוח טווח אפשרויות גדול יותר בעיצוב השלט. בשלט גדול ממדים ניתן יהיה להיכנס ליותר פרטים או להכניס יותר תוכן בצורה בולטת מה שלא יתאפשר בשלט קטן יותר.

 

סיכום

קיימות אין ספור סיבות להדפסה בפורמט רחב והיא עונה על מגוון צרכים, אך אם החלטתם להיעזר בהדפסה מסוג זה חשוב מאוד לזכור כי יש לבצע אותה בצורה מדויקת תוך היעזרות בבית דפוס מקצועי. קיימים מגוון סוגים של הדפסים וחומרים המשמשים לכך וכל בחירה צריכה להיעשות באופן מושכל שיאפשר ביטוי מוצלח של המסר שברצונכם להעביר.

אז אם אתם עומדים לקראת אירוע משפחתי גדול (מזל טוב!) או רק רוצים להוסיף לעיצוב הבית (אמממ… גם מזל טוב?) יכול מאוד להיות שהדפסה בפורמט רחב היא הפתרון בשבילכם!

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה