מה זה pvc?

pvc הוא מושג מוכר, אנו מזהים אותו על כבסיס לכרטיסים מגנטיים, כמסגרת לחלונות וכאמצעי אינסטלציה. אחד השימושים היותר נפוצים שלו הינו הדפסה על pvc. חברת ישראגרף מציעה שירותי הדפסה מתקדמים על pvc, לכל שימוש, במחירים משתלמים ובשירות מקצועי ואדיב. בואו לגלות כמה החומר הזה עשוי לשמש אתכם.

 

מה זה pvc? כמה מילים על החומר ועל שימושיו השונים

pvc הם למעשה ראשי התיבות של המושג: פוליוויניל כלוריד, חומר זה שייך למשפחת המונומריים הוויניליים, ולכן מכונה גם ויניל. את דרכו לעולם המסחרי הוא החל בשנת 1936. כיום השימושים בחומר זה הם רבים, הוא משמש בענף הבנייה ובתעשייה הכימית, וכן, בגרסתו הקשיחה הוא משמש לייצור מגוון רחב של מוצרים: הוא משחק על מגרש הבנייה כתחליף לחומרי בנייה מסורתיים, מרכיבים ממנו צינורות, תקליטים, ציפוי פנימי וחיצוני למבנים שונים ועוד.

כאשר מוסיפים לחומר זה חומרים מגמישים כמו: פתלאטים, הוא מתרכך. כעת ניתן לייצר ממנו גם בדי ריפוד, צינורות במבנה גמיש, ציפויי גגות, ניילון נצמד, ציפוי רצפות, וכן הוא משמש כחומר מעולה לבידוד חוטי חשמל.

מה זה pvc
מה זה pvc

ה-pvc – אל תראו אותו ככה

pvc אמנם נחשב לחומר פשוט וזול, אולם המפרט שלו מכיל תכונות חשובות ביותר, הגורמות לו לרכוש מקום של כבוד בכל הנוגע לחומר בסיס לייצור מוצרים בקשת נושאים מגוונת. הבה נמנה את יתרונותיו של ה-pvc:

  • תכונותיו של חומר זה הם גמישות, אלסטיות ועמידות. אלו מאפשרים למוצרים המיוצרים מ-pvc להחזיק מעמד במשך שנים ללא בלאי והתיישנות.
  • ה-pvc משיג תוצאות מצוינות בכל הקשור לייצור, במחיר זול באופן ניכר, ביחס לחומרים שונים העושים את אותה עבודה.
  • ה-pvc ניתן למחזור בקלות, ומאפשר קיום של עולם נקי יותר, מזוהם פחות.

 

שוברים את המיתוס עם פטיש: pvc אינו חומר מסוכן!

יש הנמנעים מלהשתמש ב-pvc מאחר והוא פולט חומרים רעילים. חשוב לדעת כי בטיחות השימוש ב-pvc נחקרה מדעית באופן מקיף, והוכרע חד משמעית כי החומר אינו מסוכן לשימוש. רק לאחר שנות שימוש ארוכות, כאשר ה-pvc מתחיל להתבלות, יש להפסיק את השימוש בו, מחשש לפליטת חומרים רעילים.

 

pvc – נסיך עולם ההדפסות

החומר הגמיש הזה, נכנס לעולם הדפוס בסערה, כובש את עולם קידום המכירות והפרסום בלי למצמץ. החומר העמיד מאפשר ספיגת צבע טובה, קלות נשיאה, וחיתוך בכל צורה – יתרונות המהווים בשורה של ממש לעולם השיווק והמדיה הפרסומית. טכנולוגיית ההדפסה על pvc משיגה תוצאות אופטימליות בהדפסת:

  • כרזות.
  • מתקני תצוגה.
  • שלטי חוצות.
  • כרזות.
  • פלייסמטים לעריכת שולחן.
  • עיצוב דלפקים.
  • אותיות בחיתוך מדויק.
  • מיתוג עסקים.
  • עזרי למידה.
  • ועוד.

ניתן להעביר מסרים באמצעות הדפסה על pvc באופן משכנע, חד-צבע ובצורה המושכת את העין: תמונות, סלוגנים, לוגו של חברה ומסרים שיווקיים נוספים, והכל בגימור מושלם ואיכותי.

הדפסה על pvc מעולה כאמצעי עסקי מובהק, וניתן לעשות בה שימוש רב גם בעיצוב כנסים ואירועי השקה, אולם הטכנולוגיה לא נעצרת שם, והיא מובילה בהענקת שירותים גם למגזר הפרטי, בהדפסה איכותית של תמונות משפחתיות, הדפסה על מוצרים שונים כמתנות וכן הדפסה של ציורים לעיטור קירות.

 

מה הופך את ה-pvc לאחד החומרים הדומיננטיים בבתי דפוס?

ה-pvc מאפשר מגוון רחב של אפשרויות הדפסה, הודות למספר תכונות אפקטיביות. ביניהן ניתן למנות את אפשרויות העובי המשתנה של החומר – ניתן להשתמש ב-pvc אלסטי או קשיח בעובי של 30 מ"מ עד לעובי הדק היותר של מ"מ אחד בלבד. יש לדעת כי העובי הנפוץ לשימוש הינו pvc בעובי 3 מ"מ. בנוסף, ה-pvc ניתן לייצור במספר רב של גוונים, וכן ניתן להספיג בו כל צבע.

התכונה המשמעותית ביותר של החומר, הינה הגימור הנקי, האיכותי והמוגן של ה-pvc, המאפשר חשיפה רצופה לגשם ולשמש מבלי שהחומר יינזק או יתבלה. כל אלו גורמים ל-pvc לככב כחומר ייעודי להדפסה למגוון מטרות.

 

 ה-pvc אינו שביר

עוד תכונה שנזקפת לזכות החומר הפלאי, הינה החוזק של המוצר, ועובדה שהוא אינו מוגדר כשביר. תכונה זו הופכת את החומר לאידיאלי עבור הדפסות למטרות ניידות, שיש להעביר ממקום למקום לצרכי שיווק. כאשר החומר אינו שביר, השימוש בו הוא נוח וספונטני, ולא כרוך בלוגיסטיקה זהירה וסבוכה.

 

מדבקות pvc לצרכי מיתוג

אחד השימושים הנפוצים ב-pvc גמיש הוא הדפסה של מדבקות ויניל. מדבקות אלו ניתנות להדפסה בפורמטים מוגדלים ומשמשות להעברת מסרים, שיווק ופרסום, בכיסוי של מכוניות מסחריות ומשאיות. בפעם הבאה שתצוד את מבטכם מדבקה כזו, תדעו לקרוא לה בשם, ולקרוץ ל-pvc שכבר הפך להיות ידיד מוכר.

 

הדפסה על pvc – 2 טכניקות הדפסה נפוצות

בהדפסה על pvc, ניתן לבחור בין 2 דרכים מומלצות: הדפסה על גבי מדבקה, והדבקת המדבקה על גבי המוצר, או לחילופין, הדפסה ישירה על המוצר עצמו. לא ניתן להעדיף טכניקה אחת על פני אחרת באופן גורף, משום שכל דרך יעילה עבור שימוש אחר. שאלו את המומחים בבית הדפוס, הם ידעו ייעץ לכם מהי האפשרות הרצויה עבורכם בסיטואציה ספציפית.

 

עוד כתבות הקשורות ל"מה זה pvc?":

 

pvc בשורה התחתונה

ישראגרף הינו אחד מבתי הדפוס הוותיקים בישראל, ומתמחה בהדפסה על pvc למגוון מטרות. החברה שמה דגש על תוצרים אופטימליים עבור לקוחותיה, שירות מסור ומתן מגוון שירותים רחב לכל ייעוד. מעוניינים בהדפסה על pvc? צרו קשר עכשיו עם ישראגרף והזמינו הדפסת איכות מהירה. רק אחרי שתקבלו את התוצר, תבינו על מה מדובר.

פוליוויניל כלוריד בראשי תיבות מכונה pvc. הוא מכונה גם ויניל בשל הסיבה שהוא משתייך למשפחת המונומריים הויניליים. הוא משמש לייצור מגוון רחב של מוצרים כמו: צינורות, ציפויים פנימיים וחיצוניים למבנים שונים, תקליטים ועוד. ניתן להוסיף לו חומר מגמיש ולרכך אותו ובכך להתאימו לצרכי הדפסה. 

ה-pvc ידוע בתכונותיו היעילות כמו: גמישות, אלסטיות ועמידות – תכונות אלו מאפשרות לחומר להחזיק מעמד בצורתו המקורית לאורך תקופה ארוכה.

בנוסף, ניתן למחזר אתה-pvc בקלות לשמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר וכן ה-pvc משיג תוצאות הדפסה מעולות ביחס למחיר הנמוך שלו שהופך אותו לפופולרי ביותר.

יש הנמנעים מלהשתמש ב-pvc כיוון שסבורים כי הוא פולט חומרים רעילים. בבדיקות מחקריות הוכח כי ה-pvc אינו מסוכן לשימוש כלל אלא לאחר שימוש של שנים ארוכות כאשר ה-pvc מתחיל להתבלות. בשלב זה בכל מקרה מומלץ להפסיק את השימוש ולהתחדש במוצר דפוס חדש עשוי pvc.

pvc משמש כחומר הדפסה פופולרי עבור כרזות, שלטי חוצות, עזרי למידה, עיצוב דלפקים, חיתוך אותיות, פלייסמטים לעריכה, מתקני תצוגה, מיתוג עסקים באופנים שונים ועוד. 

ה-pvc מעבר מסרים בצורה חדה ומשכנעת ועל כן נפוץ כאמצעי שיווקי לפרסום חברות שונות, ממלא תפקיד בעיצוב אירועים וכנסים כמו גם משמש אנשים פרטיים בהדפס תמונות שונות לבית.

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה