מה זה קנבס?

סולדים מהדפסות מודרניות בעלות אופי קר ומתכתי? נמשכים ליצירות אומנות עם כתמי צבע שמן ואקריליק? הפוסט הזה נועד בשבילכם, לבעלי הטעם המסורתי, המעדיפים את הסגנון המקורי האותנטי. הדפסה על קנבס משמרת את סגנון האומנות הישן ומשווה מראה מדויק ואיכותי לכל תמונה או ייצוג גרפי.

אם אתם מעוניינים לפנק את הבית או המשרד באלמנט מרהיב, חשבו היטב על האופציה הזו. מה זה קנבס? מתי עושים בו שימוש? ואיך תוכלו למתג את העסק שלכם בעזרתו? כל זה ועוד כמה נתונים מעניינים בפוסט שלפניכם.

 

מה זה קנבס בעצם? ולמה הוא נחשב לחומר גלם מעולה להדפסה?

קנבס הוא כינוי לבד כותנה או פשתן הארוג בצורה פשוטה וגסה, בד זה נפוץ ליצירת אוהלים, ציפוי סירות קאנו, מפרשים ועוד. בד זה התפרסם בתור משטח ציור פופולרי. בארה"ב מדרגים בדי קנבס לפי משקל, ככל שהמשקל נמוך יותר, דירוג הקנבס יעלה.

 

מי היה הראשון לעשות מהקנבס בד ציור?

אומן איטלקי גילה את אפשרות השימוש בבד הקנבס כבד לציור, כאשר ניסה לאייר מפרש קנבס ונחל הצלחה רבה. אומנות זו התפשטה לכל אירופה ומשם לעולם כולו. בתחילה יוצר הקנבס מצמח הקנאביס ואחר כך עם השנים הוחלף בחומרים זולים יותר כמו כותנה, פשתן ופוליאסטר.

ככל שחלף הזמן גילו בתי הדפוס את הפוטנציאל הגלום באריג הגס והתחילו להדפיס יצירות, תמונות ועבודות גרפיות על גביו. התוצאה שהתקבלה שימחה מאוד את לב הצופים משום שהקו המקורי, הציורי מה, הופיע על הבד בצורה מרשימה, שכן הקנבס סופג את הצבעים בצורה מיטבית ומשיג תוצאות יפהפיות.

 

הקנבס הוא בד נוח, לא רגיש ואינו נקרע בקלות, מה שמאפשר לו להאריך שנים בטוב. כדי להפוך את הקנבס לתמונה יציבה מותחים אותו על גבי מסגרת עץ, כך מתקבל מראה וויזואלי מרשים ואיכותי שניתן לתלייה ולנשיאה בקלות.

 

יצירת אומנות בטעם של פעם

הסלון שלכם מרגיש ריקני מדי וחסר בו משהו אבל אינכם יודעים להצביע על מה, אולי קצת צבע ייקח ממנו את החיוורון? אתם חושבים , ומנסים להציב וואזה אדומה, ללא הואיל. יתכן ותמונה עם ניחוח קסום שנלקח מתקופה קדומה של כמה מאות שנים אחורה, יעשירו את החלל ויצקו בו טעם וחן שרק ההיסטוריה יכולה להעניק אותם. אם אתם אוהבים את המשרד שלכם בסגנון מיושן מעט, יצירת אומנות בטעם קנבס יכולה להשתלב שם כמו סירת מפרש בתעלות ונציה. בעידן שרץ בטירוף אחר המודרניזציה, יהיה נכון לעצור רגע ולשאוב השראה מסגנון האומנות העתיק ועשיר הצבע.

מה זה קנבס_
מה זה קנבס_

קנבס חוצה יבשות – מה ההבדל בין קנבס איטלקי לקנבס סיני?

קנבס איטלקי מיוצר מאחוזי כותנה גבוהים ובדרך כלל מתוח על מסגרת עץ אורן, חלקו האחורי של הקנבס האיטלקי הוא חום אפרפר. הקנבס הסיני מכיל רק 70 % כותנה ונמתח על מסגרת של עץ אלם ללא סיכות הנעוצות בצדדים. יש לציין שאיכות הבד ומסגרת העץ ישפיעו על עמידות תמונת הקנבס המודפסת ועל איכות ספיגת הצבעים.

 

איך תבחרו בית דפוס שידפיס לכם את הקנבס הכי מרהיב במזרח התיכון?

בררו על בית דפוס המשתמש בחומרי גלם איכותיים ביותר, 100 % כותנה ומסגרות מעץ מלא. וכן שהדיו הצובע את האריג יהיה מקורי. נתונים אלו ישפיעו על עמידות הקנבס כך שיחזיק מעמד לטווח ארוך ביותר. יש לבדוק שחברת הדפוס מיומנת בטכניקה של הזרקות דיו ומספיגה את החומר היטב כך שהתוצר מתקבל מדויק ביותר.

 

דיו אקו-סולבנטית – מה זה ואיך זה קשור לקנבס?

בעבר היה נהוג למרוח ג'סו על הקנבס כדי שהצבע לא יחלחל אל סיבי האריג ויקלקל את המראה. היום נעשה שימוש בדיו מיוחד המכונה דיו אקו-סולבנטית שהינו ידידותי לסביבה, שימוש זה מדמה את המראה של צבעי השמן ומגן על הקנבס המודפס מפני נזקים של רטיבות או פגעי שמש.

 

מי ימתח לכם את הקנבס על העץ?

ניתן להזמין קנבסים מודפסים בהדפסה אישית, בתי דפוס מקבלים את הבקשה ובונים מסגרות עץ לפי דרישת הלקוח. על מיומנות "הלבשת" הקנבס על העץ, ממונים אנשי צוות מנוסים שלמדו את המלאכה. בחרו בחברת דפוס המעניקה שירות מקצועי, כדי שלא תיתקעו עם קנבס שלא מתוח מספיק או מוצב בצורה מדולדלת על העץ.

 

מתי תשתמשו בקנבס?

מעוניינים להפתיע את בת הזוג עם תמונה משותפת מוגדלת לחדר השינה? הדפיסו את תמונת החתונה הכי מוצלחת שלכם בענק, ומעתה ועד עולם אתם מכוסים מבחינת מתנות (סתם, מתנות לאישה הן צרה שאף פעם לא נגמרת…)

לעסק המארח לקוחות, חשוב לצפות את מסדרונות המשרד בתמונות מפעילות החברה עם הלוגו הרשמי, כך אתם נותנים ערך מוסף לסיורים במשרד ומקנים לעצמכם שם של אנשי עשייה.

תוכלו לעצב את חדר השינה עם תמונת נוף מרהיבה שתגרום לכם לחשוב שאתם באיים הקריביים בכלל, וכל המטלות, העבודה והלימודים הם אשליה בלבד.

זוכרים את הטיול האחרון שלכם לתאילנד? הדפסה על קנבס או תמונת קנבס יכולה לקרב את הזיכרונות היפים ולהציב אותם במרחק נגיעה, כך שבכל פעם שמצב רוח ירוד יתקוף אתכם, תוכלו להציץ בפיל עליו רכבתם והמורל שלכם יעלה פלאים.

 

לשיפור האינטליגנציה – כך מתבצעת הדפסה על קנבס

בבית הדפוס מזינים קובץ דיגיטלי לתוכנת הדפסה, הקובץ מתורגם לקודי צבע שהמדפסת מבינה. המדפסת מתקדמת לאורך שורות הגובה, 1 מ"מ בכל פעם, ומזריקה דיו באמצעות ראש הדפסה. כדי שהבד לא יעכל את הדיו יש להשתמש בבד קנבס ללא חומצה.

 

קנבסים מדפיסים בישראגרף

בית הדפוס ישראגרף עובד בחריצות כבר משנת 1977 ליצירת פתרונות דפוס יצירתיים במגוון תחומים רחב, חברת ישראגרף מתמחה בהדפסה על קנבס ומשיגה תוצאות מדויקות ומרשימות מהאריג הפשוט. ישראגרף מאמינה בשירות אנושי ובהעסקת צוות של מקצוענים לקבלת תוצרים מושלמים.

קנבס הינו בד פשתן או כותנה הארוג בצורה גסה ופשוטה. הקנבס נפוץ לציפוי סירות מפרשים וקאנו וכן ליצירת אהלים. בד הקנבס התפרסם כבד ציור משובח וכיום הוא משמש אריג מעולה להדפסת יצירות אומנות כמו גם תמונות ותכנים פרסומיים שונים.

הקנבס האיטלקי ידוע באיכותו הרבה. הוא מכיל אחוזי כותנה גבוהים ונמתח על מסגרת עשויה עץ אורן, צבעו חום-אפרפר. לעומתו הקנבס הסיני מכיל 70% כותנה בלבד. הוא נמתח על מסגרת עץ אלם ללא נעיצת סיכות בצדדיו.

חשוב לציין כי איכות הבד ואיכות מסגרת העץ ישפיעו על רמת ספיגת הצבע ועל העמידות של המוצר בהדפסה או בציור.

חשוב לוודא כי בית הדפוס הנבחר משתמש בחומרי גלם איכותיים בלבד לרבות אריג קנבס 100% כותנה ומסגרת עץ מלא. בנוסף יש לבדוק שהדיו הינו דיו מקורי. נתונים אלו בעלי השפעה לטווח הארוך על עמידות המוצר המודפס. דבר נוסף: עליכם לוודא שבית הדפוס מיומן בטכניקת הזרקת דיו והספגת החומר באופן מיטבי לקבלת קנבס בהדפסה מדויקת ביותר.

הדפסה על קנבס מתאימה עבור תמונות משפחתיות, עיצוב הבית, עיצוב המשרד, העברת תוכן פרסומי וכן כמתנה ייחודית ואידיאלית עבור בן הזוג, החברה או לסבא וסבתא.

מוצרים
שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה