הדפסה על משטחים קשיחים

לאחר כניסת הטלפונים והמסכים הענקיים לחיינו, היינו בטוחים שהם יחליפו את כל מה שהכרנו עד היום. ממכוניות שפועלות באופן חכם, ועד לספרים שעברו לתוך הטלפונים – כל העולם השתנה בתוך שנים ספורות. עם זאת, יש דברים שאולי לא ישתנו לעולם – ועולם הדפוס עשוי להיות אחד מהם. משילוטי ענק ועד לקנבסים לציור – עולם אומנות הדפוס, ובעיקר המשטחים הקשיחים – כאן בכדי להישאר. אך מהם סוגי המשטחים הקשיחים? מה זה פרספקס? ואילו חברות בכלל מתעסקות בזה? על שאלות אלו ונוספות נענה במאמר הבא.

 

מהי הדפסה על משטחים קשיחים?

הדפסה על משטחים קשיחים, כשמה כן היא – מצג של תמונות/טקסט על משטח קשיח ועמיד. אמנם על ההגדרה היבשה אין צורך להרחיב במיוחד, אך השאלה שעולה מיד היא "אילו סוגי משטחים קשיחים קיימים?", ועל שאלה זו אפשר להרחיב, ועוד איך. ניתן הסברים קצרים על מספר משטחים קשיחים אשר ניתן להדפיס עליהם כל תמונה שליבכם חפץ, פתגמים ואמרות או אפילו קולאז' תמונות.

 

קנבס – קלאס באפס מאמץ

קנבס הוא סוג של בד המשמש לדברים שונים ומגוונים – ממפרשים ואוהלים ועד למשטחים עבור ציור והדפסה. כאשר מדברים על סוגים של משטחים להדפסה, קנבס נמצא ברמה קלאסית – כזה שאינו תלוי בזמן ורלוונטי תמיד. על הקנבס אוהבים בעיקר לצייר, וזהו אולי התחום המוכר ביותר שלו – אך הדפסות על קנבס איכותיות ומיוחדות לא פחות. בזכות החומרים הטבעיים שמהם מייצרים את הקנבס, יש לו מראה נקי וחלק – כזה שקשה למצוא במשטחים קשיחים אחרים, כדוגמת הקאפה שעליה נרחיב מיד.

 

קאפה – מי קרא למלך?

אמרתם הדפסה על משטח קשיח? סיכוי טוב שהמחשבה הראשונה שלכם הייתה קאפה, ויש סיבה טובה שכך היה. הרי מאז ימי הילדות והנערות הנשכחים, מהגן ועד לתיכון, בחוגים ובתנועות הנוער – קאפה היא מוצר נפוץ אשר משתמשים בו להצגת תמונות, יצירות אומנות שונות ואף מודעות וכרזות. בנוסף להיותו חומר קליל וסינטטי, הקאפה הוא מהחומרים הזולים ביותר בכל הקשור למשטחים קשיחים – ואלו הן הסיבות המרכזיות שבזכותן הדפסות עליו הפכו לעניין שבשגרה.

הדפסה על משטחים קשיחים
הדפסה על משטחים קשיחים

 

תקראו לי PVC או ויניל, איך שנוח לכם

בזכות שימושיו הרבים ועמידותו בפני תנאי חוץ, חומר ה-PVC, או ויניל, הפך לחומר מצוי בתוצרים רבים – מענף הבנייה ועד למשטח קשיח להדפסה. משלטי חוצות ועד למשטחי שולחנות אוכל, ממשטחים לעיצוב הבית ועד שלטי מיתוג – ויניל מקיף ופוגש אותנו בכל שנייה ושנייה, מהבית ועד הרחוב.

תרצו תמונה משפחתית לסלון? שלט פרסום ענק? ציטוט יפה מחוץ לבניין משרדים? PVC מציע את שירותיו לכל דוגמא ודוגמא, ולעוד עשרות שימושים שונים.

ישנה שמועה שרצה במשך שנים שחומר הוויניל מסוכן לאדם, אך האמת רחוקה שנות אור מכך. חומר ה-PVC עמיד לאורך שנים רבות, וכל עוד הוא תקין ומתוחזק היטב – אינו מזיק ולו במקצת.
יש לציין כי אם התחזוקה אינה טובה, ועברו מספר שנים – חומר הוויניל עלול להתחיל להתפרק, ובעת התהליך נפלטים גזים רעילים – ובעת הזו אכן כדאי להחליף את משטח ההדפסה לאחד חדש.

 

פרספקס – הכל עניין של פרספקטיבה

לעומת ה-PVC, קנבס או קאפה – פרספקס פחות מוכר, ועל כן רבים אינם מכירים את החומר הזה. למרות שהוא משומש במגוון שימושים, מקירות של אקווריומים ועד חיפויים – הוא זול ועמיד מאוד, אך לעולם המשטחים הקשיחים להדפסה הוא נכנס רק לאחרונה.

ההדפסה מתבצעת ישירות על הפרספקס, שהוא בעיקרו פלסטיק שקוף – כך שיוצא שהדפסה איכותית נראית כתמונה תלת-מימדית, שנותנת אפקט מיוחד שאין דומה לו בשאר המשטחים הקשיחים.

המראה האלגנטי והגימור האיכותי שנותנת הדפסה על זכוכית, שידועה כיקרה מאוד כמשטח קשיח להדפסה, נמצאים בפרספקס – כך שבשנים האחרונות לקוחות רבים המעוניינים לפאר ולעצב באופן מיוחד ויוקרתי את משרדם או ביתם, פונים לפרספקס שעושה את עבודתו נאמנה.

 

עץ – מי אמר פשטות ולא קיבל?

אנחנו אוהבים מזכרות, אבל לא כאלו שמחזיקות חמש דקות ואז ישר הולכות לפח. מזכרות שנשארות איתנו שנים, שנוכל להסתכל עליהן ולהיזכר באותם רגעים מתוקים. הדפסה על משטח עץ מעניקה את רגש הנוסטלגיה באופן מזוקק, ע"י בלוקים קטנים שיכולים להימצא במשרד, על יד המיטה או בסלון – לרגש עוצמתי שמחזיק שנים קדימה. בשמחות רבות כיום, בין אם חתונה או בר/בת מצווה, נוהגים להביא איש מקצוע שיודע להדפיס על בלוק עץ – וזו מתנה שנותנת אפקט חזק בהרבה ממגנט או כל מתנה אחרת.

 

ישראגרף – אין תחליף לניסיון

בשנת 1977 קרה מהפך, אבל לא ההוא שאתם חושבים עליו. חברת ישראגרף הוקמה, וחוללה שינוי ישראלי בעולם הדפוס שהתפתח בקצב מסחרר בשנות ה-70'. ככל שהשנים התקדמו להן, ועימן הטכנולוגיה, ישראגרף לא נשארה מאחור ועשתה כל שביכולתה בכדי לצמצם פערים ולהמשיך להיות מובילה בתחום עולם הדפוס – בין היתר ע"י כניסה לעולם הדפוס הדיגיטלי, ובשנים האחרונות הדפסות על מגוון של חומרים – שעל חלקם הרחבנו במאמר. ישראגרף חרטה על דגלה לעשות כל שביכולתה בכדי להעניק לקהל לקוחותיה את השירות המקצועי, הטוב והמתקדם ביותר – תוך שמירה על יחסי אנוש גבוהים ויחס אישי וצמוד לכל לקוח.

 

לסיכום

במאמר הנוכחי הסברנו תחילה מה ההגדרה להדפסה על משטחים קשיחים, ולאחר מכן פירטנו על חמישה סוגים שונים של משטחים הניתנים להדפסה על גביהם – קנבס, ויניל, קאפה, עץ ופרספקס. הסברנו על היתרונות של כל אחד מהחומרים – לאילו שימושים כל חומר מתאים, וכיצד ניתן להשתמש בחוכמה בכל אחד מהם. לסיום, הרחבנו מעט על חברת ישראגרף – שמעניקה לקהל לקוחותיה המרוצה ניסיון של כ-50 שנה, וכיצד הם מצליחים לצמצם את הפערים שהטכנולוגיה פורצת – כך שהם נשארים רלוונטיים גם בשנת 2023.

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה