מה זה פרספקס?

נתקלתם במושג פרספקס כחומר מוביל בהדפסות, ובמחילה, לא הבנתם מה זה? אנחנו כאן בישראגרף לעשות לכם סדר. בתור בית דפוס מהגדולים בארץ, חשוב לנו שתדעו על יתרונותיו של החומר המדהים הזה, על תכונותיו והתוצרים המושלמים שהוא מפיק.

מוזמנים להכיר את התחליף האופטימלי לזכוכית, ולהבין למה דווקא הוא חדר כל כך חזק לשוק הדפוס הדיגיטלי. שקוף שאתם תבינו הכל אחרי הכתבה הזו.

 

מה זה פרספקס, ולמה הוא מדליק כל כך את בתי הדפוס מסביב לעולם?

אם נתעקש לדבר בעברית צחה, נקרא לפרספקס בשמו המוכר פחות: זכוכית אקרילית. שמה המדעי של הזכוכית האקרילית הינו פולימתיל מתאקרילנט, זכוכית אקרילית זו הינה פולימר סינתטי של מונומר מתיל מתאקרילנט. לא הבנתם כלום? לא נורא, בואו נדבר תכלס.

הזכוכית האקרילית הפכה למוצר מבוקש ביותר לשימושים רבים, מה לדוגמה? חופה למטוסי קרב, חומר נפוץ בתא הטייס, לבניית אקווריומי ענק, לייצור דיסקים ולקירות זירת הוקי קרח. הפרספקס נכנס כל כך עמוק לשימוש השוטף, וזאת הודות לדמיון שלו לזכוכית בנוסף ליתרונות שיש לו עליה.

בשנת 1928 פותח הפרספקס ובשנת 1933 נכנס רשמית לשוק, מאז הכל היסטוריה.

ניתן לייצר את הפרספקס בשתי שיטות שונות: שיחול – היתוך החומר, מעבר דרך גלגלות עיצוב המגדירות את גודר הלוח וחזרה למצב מוצק, או יציקה – שיטה בה שופכים את החומר לתבניות, והן קובעות את עובי הלוח וגודלו.

 

פרספקס בהשוואה לזכוכית רגילה ואיך הוא מכניס אותה בכיס הקטן

זכוכית רגילה

פרספקס

כבדה, צפיפות גבוהה חומר קל, צפיפות נמוכה פי שניים מהזכוכית
חומר המתנפץ בקלות חומר שאינו מתנפץ
חומר שאינו גמיש חומר גמיש ועמיד במתיחה
מתגבש בקושי מתגבש בקלות על ידי חימום החומר לטמפרטורה של 100 מעלות צלזיוס
מעבירה אור בכמות נמוכה ביחס לפרספקס חומר המעביר 92% מתוך קרני האור העוברות דרכו
לא ניתנת לאיחוי שברים פיסות של פרספקס ניתנות לחיבור בקלות על ידי דבק 3 שניות

 

הדפסה על פרספקס – פעולה הזוכה לפופולריות רבה

תחום הדפוס, שראה את השימוש הרב והפרקטיקה שבפרפקס לא ישב בחיבוק ידיים והחליט לנסות את ההדפסה על פרספקס. התוצאה? יותר ממושלם. יצירות הדפוס המודפסות על פרספקס נותנות תוצאה מעולה. הדפסה על פרספקס התבררה כסיפור הצלחה.

מה זה פרספקס_
מה זה פרספקס_

הדפסה על פרספקס – איך זה קורה בדיוק?

בעבר, הדפסה ישירות על הפרספקס עוד הייתה בגדר טכנולוגיה בדיונית, וכל שידעו בתי הדפוס לעשות, זה להדפיס על נייר פיתוח ולהצמידו ללוח הפרספקס ליצירת מראה כביכול הוטבע בחומר. כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה, הפכה משימת הטבעת ההדפס בתוך הפרספקס לפשוטה ביותר.

בעזרת קרני אור נצרבת התמונה בתוך החומר, ועל ידי טכניקה של הדפסה שקופה למחצה נוצר האפקט המדהים התלת מימדי. יצירות הפרספקס המודפסות הן חוויה ויזואלית מרשימה במיוחד ומהוות כלי עיצוב רב עוצמה.

 

5 סיבות להדפסה על פרספקס

בעולם בו הצילום הפך להיות חלק אינטגרלי משגרת היומיום, חבל להשאיר תמונות וזיכרונות בגלריית התמונות בטלפון, כדאי לעשות איתם משהו טוב, המממ…. אולי להדפיס אותן? הדפסת תמונות, למה דווקא על פרספקס?

  • הפרספקס הינו חומר עמיד במיוחד המאפשר מזכרת ארוכת טווח.
  • הפרספקס ניתן לחיתוך במגוון צורות, מה שנותן מענה מקורי לשלל מטרות.
  • הפרספקס קל לעיצוב.
  • הפרספקס ניתן לייצוג במגוון אופנים: בתלייה על קיר, בהצבה על שולחן עם מעמד ייחודי ולמסגור.
  • הפרספקס מחליף את הזכוכית הכבדה והשבירה, בפתרון קל ויציב.

 

אופציות תלייה של תמונות פרספקס

ניתן להשתמש בתמונות פרספקס במגוון אופנים: להדביק אותן ישירות על משטח בצורה פשוטה, להוסיף להם ברגי ניקל בצדדים למראה יוקרתי במיוחד, או למסגר באלומיניום מוסתר ליצירת מראה של תמונה המרחפת מעט מהקיר.

 

תהליכי העבודה בהדפסה על פרספקס

בשלב הראשון תיבחרנה המידות המדויקות ללוח הפרספקס, מכיוון שהוא כל כך קל לחיתוך, כל גודל אפשרי, מלוחות מיניאטוריים להצבה על שולחן משרדי ועד לוחות ענק לחיפוי קירות.

השלב הבא הינו שלב הייצור עצמו. את ההדפסה על פרספקס ניתן לעשות ב-2 אופנים:

  1. הדפסה ישירה על הלוח העשוי פרספקס.
  2. הדבקה של מדבקה/שקף על לוח הפרספקס מצידו האחורי. שיטה זו מכונה FACE MOUNT, והיא מקנה אפקט של שקיפות ושל עומק, מדפיסים את התמונה הרצויה על נייר פוטו/ויניל מקורי בחדות וספיגת צבעים מקסימליים. את ההדפס מחממים במכונת למינציה ומצמידים לחלקו הפנימי של לוח הפרספקס באמצעות דבק חזק במיוחד, ללוח הפרספקס מוסיפים שכבת אלוקובונד קשיחה או שכבת פי.וי.סי למניעת נזקים ושריטות. אופציה זו פופולרית ביותר.

 

הדפסה על פרספקס שקוף – לאילו מטרות?

הפרספקס נכנס חזק לתחום השיווק: לבניית דגמים ומודלים, לשילוט פנים וחוץ, לחיפויים של קירות, לתמונות למשרד ולבית, למתקני תצוגה ולתערוכות. ככל שהמודעות לחומר האיכותי והמרהיב הזה עולה, כך השימוש בו הופך יותר ויותר נפוץ. בכנסים ותערוכות הדורשים נשיאה של מוצגים שקופים ממקום למקום, הפרספקס מהווה תחליף קל לנשיאה ולא שביר – פתרון מצוין ותכליתי.

 

ישראגרף – הבית להדפסה על פרספקס שקוף

ישראגרף, בית הדפוס המוביל בישראל, מציג רזומה עשיר בהדפסה על החומר הידידותי הזה. בית הדפוס אמון על שירות אדיב ומקצועי ועל מחירים משתלמים במיוחד. ישראגרף גאים להגיש שירותי דפוס במגוון אדיר של ביצועים, כאשר הלקוח הוא הבוס, ושביעות רצונו מעל הכל. ישראגרף – אלופים בהדפסה על פרספקס ולא רק.

פרספקס בשמו הנוסף הינו זכוכית אקרילית שהינה פולימר סינתטי של המונומר מתיל מתאקרילנט. חומר זה משמש עבור מוצרים רבים כמו בניית אקווריומים, ייצור תאי טייס למטוסים, חופה למטוסי קרב, ייצור דיסקים קירות לזירת הוקי קרח ועוד.

הפרספקס משמש גם להדפסה בהיותו חומר בעל תכונה של ספיגת צבע מעולה ועמידות בפני שבר.

הזכוכית כבדה ביחס לפרספקס שהינו חומר קל ומתנפצת בקלות בעוד הפרספקס עמיד בפני שברים. הפרספקס גמיש מאוד ביחס לזכוכית ומעביר פי שניים מהזכוכית כמות קרני אור. בנוסף, הזכוכית מתגבשת בקושי לעומת הפרספקס המתגבש בקלות וכן במקרה שבר הזכוכית אינה ניתנת לאיחוי כאשר פיסות פרספקס ניתנות להדבקה בקלות באמצעות דבק 3 שניות.

באמצעות טכנולוגיות לייזר מתקדמות נצרבת התמונה הרצויה אל תוך הפרספקס כאשר קרני האור החודרות לחומר מאפשרות הדפסה שקופה למחצה היוצרת אפקט של תלת מימדיות.

בעבר, לפי התפתחות טכנולוגיה זו נהוג היה להצמיד דף פיתוח מודפס כביכול הצבע בחומר.

משום שהפרספקס נוח לעיצוב, ניתן לייצוג במגוון אופנים כמו: הצבה על שולחן, תלייה על קיר ומסגור. בנוסף, הפרספקס קל ויציב לעומת הזכוכית השבירה והכבדה וכן הפרספקס הינו חומר הניתן לחיתוך במגוון אופנים. נוסיף על כך את תכונת העמידות המיוחסת לו ונקבל חומר הדפסה מועדף.

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה