הדפסה על פרספקס שקוף מול זכוכית – הכירו את ההבדלים

הדילמה שלכם מוכרת, אתם מעוניינים לבצע הדפסה מרשימה על חומר איכותי, ובטוחים שאתם כל יודעים, עד שהעובד בבית הדפוס מתקיל אתכם בשאלה: "פרספקס או זכוכית?", מאיפה לכל הרוחות אתם אמורים לדעת מה זה פרס. משהו? ואיך תדעו מה עדיף על מה: החומר שמתחיל בפ' או הזכוכית המוכרת? 

תנוח דעתכם, את החור הקטנטן בהשכלה ניתן להשלים תוך 3 דקות של רפרוף מהיר על הפוסט הזה, לאחריו תהפכו למקצוענים להכרעה בסוגיה המטרידה: הדפסה על פרספקס שקוף מול זכוכית – מה עדיף?

 

פרספקס שקוף – ספרו לנו עליו

לבחורצ'יק הנחמד הזה יש הרבה שמות. מכנים את הפרספקס גם בשם זכוכית אקרילית, פלקסיגלס, ארקריליט, אקריליק ואקריפלסט, אבל השם המדעי שלו זה: פולימתיל מתאקרילט. חומר זה פותח במעבדות שונות בשנות ה-20 ונכנס לשוק הציבורי בתחילת שנות ה-30. לא תאמינו, להפקת קילוגרם של זכוכית אקרילית יש לזקק 2 קילוגרם של נפט! את הפרספקס ניתן לייצר בטכניקת שיחול או בטכניקה של יציקה.

 

איפה הפרספקס השקוף פוגש אותנו ביומיום?

טוב, יתכן שאינכם מבלים מדי יום בתא הטייס, אבל חשוב לדעת שהפרספקס משמש שם בתפקיד של כבוד. אקווריומים ענקיים עשויים גם הם מחומר זה, ואם נותרו לכם עוד מוצרים מהדור הישן, אז תדעו שדיסקים DVD ו-CD מיוצרים אף הם, ממה? מפרספקס כמובן. בשנות ה-60 עד שנות ה-80 יוצרו רהיטים שונים מזכוכית אקרילית, היום ניתן למצוא אותה כחיפוי לקירות של זירת הוקי-קרח, וכמובן כחומר גלם חשוב בעולם הדפוס.

 

מעניין לדעת: איך מתבצעת הדפסה על פרספקס?

בעבר, כאשר רצו ליצור אפקט וויזואלי של חומר המכיל תמונה מוטבעת, הדפיסו את התמונה הרצויה על נייר פיתוח ואותו הצמידו לפרספקס השקוף. היום, בעידן מדפסות הלייזר, ניתן להדפיס ישירות אל פנים הפרספקס בצורה חצי שקופה וכך לקבל מראה תלת ממדי מרשים ביותר. ניתן להחליף את הרקע השקוף בפרספס שחור או לבן.

 

גביע ניצחון לפרספקס

הפרספקס אינו שביר וידוע במשקלו הקל מה שהופך אותו לראשון ברשימת החומרים המומלצים להדפסת תמונות על גביהם. בעידן בו מצלמים נון סטופ אין סיבה שלא "להעביר דירה" את התמונות מהמסך המנוכר למוצג מוחשי מרשים אותו ניתן למשש ממש כמו בימים עברו, בהם תלינו תמונות משפחתיות על הקיר והתענגנו על רגעים קסומים. את הפרספקס ניתן להניח על מעמד מיוחד, לשים סתם כך על השולחן או לתלות על הכתלים החשופים, כך תשדרגו את מראה הבית או המשרד ותפנקו אותם בקישוט אטרקטיבי מעוצב. (למידע נוסף בנוגע להדפסה על חומרים קשיחים).

 

הדפסה על פרספקס שקוף מול זכוכית – היתרונות

מהם היתרונות של הפרספקס השקוף מול הזכוכית? זוהי שאלה מעניינת כי אנו רגילים לעשות שימוש בזכוכית הנוסטלגית, האם יכול להיות שחומר כלשהו עומד לתפוס לה את הכיסא?

הדפסה על פרספקס שקוף מול זכוכית – הכירו את ההבדלים
הדפסה על פרספקס שקוף מול זכוכית – הכירו את ההבדלים

פרספקס שקוף מול זכוכית – ההשוואה

  • פרספקס שקוף גמיש ורך יותר מזכוכית רגילה, לכן יוצרים ממנו ציפויים עמידים למתיחה.
  • הפרספקס השקוף יותר קל מהזכוכית, צפיפות הזכוכית היא כפולה בערך מצפיפות הזכוכית האקרילית.
  • זכוכית רגילה מעבירה פחות אור מהפרספקס השקוף.
  • ניתן לחבר פיסות של זכוכית אקרילית ע"י הוספת דבק מיוחד או ע"י המסה של חלק מהפרספקס, לאחות שברים של זכוכית זהו עסק מסובך הרבה יותר.
  • מכירים את הקול הזוועתי הזה של זכוכית מתנפצת? בדרך כלל מתנפצים איתה גם חלקים מהלב שנעגמים על חסרונה של קערת הקריסטל של סבתא המנוחה, או על כוס זכוכית נוספת שנפחה את נשמתה. זהו, היפרדו ממנה יפה, הפרספקס אינו שביר מה שהופך אותו לחומר כדאי במיוחד להדפסת תמונות וגרפיקות, במיוחד אם תכננתם למקם אותם במרכז סלון של בית שוקק ילדים.

 

איך תתלו את תמונת הפרספקס שלכם?

בתי דפוס מציעים כמה אפשרויות לתליית מוצרי זכוכית אקרילית: ניתן להיעזר בברגי ניקל או במסגרת אלומיניום נסתרת, האופציה האחרונה מסוגלת לתת לתמונה מראה מרחף במקצת, כביכול אינה מחוברת לקיר.

 

הדפסה על זכוכית – למה היא כ"כ מרשימה?

למרות כל ההצהרות הקודמות בעניין יתרונותיו של הפרספקס, אין לכחש שזכוכית מודפסת היא אלמנט יפה מאין כמוהו המשלב ברק עם שקיפות בצורה מרהיבה. בהדפסה על זכוכית ניתן למצוא 2 סוגי זכוכיות: זכוכית בסיסית רגילה בעלת גוון ירקרק, וזכוכית אקסטרה קליר בעלת רמת שקיפות גבוהה יותר. כדי לבטח את הזכוכית השברירית מפני ניפוץ, מחסמים את הזכוכית בתהליכים שונים המקנים לה חיים ארוכים ושלמים יותר.

 

תהליך הייצור של זכוכית מודפסת – 2 האפשרויות הנפוצות

הדפסת UV היא הדפסה ישירה על זכוכית היוצרת מראה תלת ממדי מושלם. ניתן להדפיס תמונה או גרפיקה גם על שקף או מדבקה ולהצמידם לצד ההפוך של לוח הזכוכית באמצעות מכונות למינציה מחוממות, אופציה זו מקנה אפקט של שקיפות ושל עומק לזכוכית, והופכת את התוצר הסופי ליצירת אומנות של ממש. ניתן לבקש מבית הדפוס להוסיף שכבת PVC שתגן על הזכוכית מפני פגיעות ושריטות.

 

את מה ניתן לעצב בעזרת זכוכית מודפסת?

מעוניינים להקפיץ את מראה הסלון שלכם בכמה דרגות? תוכלו לחפות את הקיר המרכזי בזכוכית, רק זהירות, אתם עלולים להישאר פעורי פה מהתוצאה. תוכלו לחפות את שולחן המטבח שלכם, ארונות משרדיים ותמונות לחדר העבודה, ניתן לבצע הדפסה על מקלחונים, חלונות ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם – חלון ההזדמנויות פתוח לפניכם, נצלו זאת!

 

פרספקס שקוף או זכוכית? תנו לישראגרף להחליט בשבילכם

אם אתם עדיין מסופקים איזו אופציה כדאית יותר בעבורכם, תוכלו להתייעץ עם המומחים של ישראגרף – בית הדפוס העמל מזה 40 שנה על יצירת פתרונות דפוס מושלמים בשבילכם. בישראגרף תוכלו להזמין הדפסות על עוד מגוון חומרים ותיענו בסבלנות ובכבוד כמו שבאמת מגיע לכם. מעוניינים לקבל תוצר פרספקס או זכוכית שהוא חפץ אומנות מעלף ביופיו? צרו קשר עם בית הדפוס המוביל ישראגרף, הם כבר יטפלו בבקשה שלכם על הצד היותר טוב.

מוצרים
שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה