מה ההבדל בין פליירים לברושורים?

יצא לכם לשמוע את המונחים פליירים וברושורים אך לא הצלחתם להבין מה ההבדל ביניהם? הנה מדריך קצר שיסביר לכם מה בדיוק ההבדל בין כל מוצר, מתי כדאי להשתמש בכל אחד, וכן מה הם היתרונות והחסרונות של פליירים וברושורים.

 

ההבדל בין פלייר לברושור

באופן אינטואיטיבי קל לנו מאוד להגיד כי לא קיים הבדל בין פליירים לברושורים. שניהם מוצרים מודפסים בגודל דומה הבאים לפרסם מוצר או חברה. אם כך, מהו ההבדל בין שני המוצרים? ההבדל בין פליירים לברושורים נובע בעיקר מהשימוש שלהם ומסוג הנייר המשמש להדפסתם. שני המוצרים הם דומים אך שונים, ולרוב חברה תבחר להדפיס את שניהם אך להשתמש בהם בצורות שונות ועבור קהלים שונים.

 

פלייר

הפלייר נחשב למוצר שיווקי פשוט יותר מהברושור. הוא לרוב מופץ בתפוצה רחבה ולכן המטרה של בעלי העסקים היא לייצר אותו בצורה זולה יותר שתשלם להם. הפלייר לרוב יודפס על נייר בעובי דק יחסית לברושור, שיגיע עד ל-150 גרם, מדובר בנייר בעובי דומה לנייר מדפסת אך מעט עבה יותר.

בנוסף, הפלייר יכיל מידע מצומצם יחסית ולא ירחיב על שירותים של חברה מסוימת. לרוב על פלייר יופיעו רק סלוגן או שורת מחץ. פליירים מכילים בעיקר היכרות בסיסית עם המוצר והחברה וכמובן דרכי התקשרות, שחשוב מאוד לזכור להוסיף. ברוב המקרים הפלייר יורכב מנייר A5 שאינו מקופל, כלומר כל המידע יופיע באותו הדף.

פלייר לרוב מודפס על צד אחד בלבד של הנייר. המהות של הפלייר מתבססת על חלוקה רחבה שלו באירועים וכנסים מכל סוג, ולכן יעיל יותר לייצר אותו על דף אחד במשקל קל.

 

ברושור

לעומת הפלייר, הברושור הוא יותר אינפורמטיבי, וכן התפוצה שלו היא יותר מצומצמת. הברושור נועד לחלוקה יותר ספציפית, ללקוחות או משקיעים, שמעוניינים בפרטים נרחבים על החברה ולא בראשי פרקים. מכאן נובע גם משקל הדף בו לרוב ישתמשו בעת הדפסת ברושור. ברושורים יודפסו על נייר עבה יותר מנייר הפליירים, ולרוב יהיה מדובר בנייר במשקל של 250 גרם.

כמו כן, את הברושור נהוג לחלק ל2 באמצעות קיפול, על מנת להכניס את כל המידע הרלוונטי בצורה מיטבית שלא תפגום בנראות ובעיצוב של הברושור.

 

מתי יהיה כדאי להשתמש בפלייר ומתי בברושור?

מדובר בשאלה שמעסיקה עסקים רבים. קודם כל צריך לקחת בחשבון את עלויות הייצור, בגלל שההבדל בין פליירים לברושורים נובע גם מהמחיר היקר יותר של ברושור לעומת פלייר. מוצרי שיווק אותם נהוג להפיץ בצורה רחבה, בדואר למגוון אנשים או אפילו לחלוקה בכנסים לרוב יהיו פליירים ולא ברושורים, שכן עלויות הייצור שלהם זולות יותר.

מאידך, חשוב לזכור כי המחיר הזול מתבטא גם במראה של המוצר, ולכן הפליירים לא משדרים יוקרתיות כפי שמשדרים הברושורים. הברושורים הם גולת הכותרת של השיווק שלכם, הם צריכים להיות המוצר המרשים יותר והרלוונטי יותר כאשר אתם מעוניינים לפרסם את החברה בפני לקוחות פוטנציאלים. כל אלו שיקולים אותם כדאי שתיקחו בחשבון לפני שאתם מחליטים איזה סוג מוצר שיווקי אתם רוצים להדפיס.

 

למה חשוב לשים לב בעת הדפסת ברושור?

הברושור הוא מוצר איכותי מאוד, ולכן עליכם להשקיע רבות בנראות שלו. קודם כל עליכם לוודא כי אתם משתמשים בעיצוב הגרפי בצורה נכונה, שמשרתת את מטרת הברושור ומתאימה לקיפולים שבמוצר. כמו כן, חשוב לוודא כי כל הטקסט אותו אתם מדפיסים על הברושור הינו ללא שגיאות או טעויות תחביריות.

זכרו שכאשר אנשים מקבלים ברושור של החברה שלכם, הם ישאבו ממנו את כל המידע שהם צריכים. הקפידו ודאגו כי המידע המופיע בברושור אכן עדכני ורלוונטי לקהל היעד, וכמובן שימו לב כי פרטי ההתקשרות נכונים.

 

עיצוב פליירים וברושורים

הנראות של הפלייר ושל הברושור היא הרושם הראשוני שלכם על הלקוחות! כדאי מאוד לדאוג לעיצוב גרפי הולם שתואם את תחומי העיסוק שלכם או של החברה שלכם. אם יש לכם לוגו קיים, כדאי מאוד להוסיף אותו במקום בולט ובגודל מתאים. אם אתם משתמשים בברושור מקופל מומלץ לשלב את הלוגו יותר מפעם אחת.

ההבדל בין פליירים לברושורים מתבטא גם בגודל של הטקסט, הברושור יכיל מלל רב יותר ולכן לרוב יהיו בו פונטים קטנים. עליכם לשים לב כי מדובר בפונטים ברורים וקלים לקריאה. כמו כן, מומלץ לא להעמיס בטקסט בשני סוגי המוצרים, על מנת למנוע מקרים בהם הקורא מתייאש ומספיק לקרוא את תוכן הברושור או הפלייר.

בבית הדפוס יוכלו לעזור לכם להתאים את העיצוב לממדים של הברושור או הפלייר, ולהבטיח כי הפרופורציות שאתם מעוניינים בהן יישמרו. כמובן זכרו לעדכן את בית הדפוס בכל שאלה ובקשה שלכם על מנת שתוכלו לקבל את המוצר אליו כיוונתם.

 

סיכום

ההבדל בין פליירים לברושורים הוא משמעותי, וכדאי שכל בעל עסק המעוניין בשיווק יכיר אותו. אז נכון, פליירים וברושורים הם בעלי מהות דומה – אך אין זה אומר שמדובר באותו המוצר. הפלייר הוא מוצר עממי יותר, שמיועד לתפוצה רחבה ולכן עלויות הייצור וההדפסה שלו יהיו זולות משמעותית מהברושור.

לעומת זאת, הברושור הוא מוצר משמעותי מאוד והוא חלק בלתי נפרד מהליך גיוס הלקוחות. הברושור הוא מעין פלייר משודרג, איכותי ועמיד יותר, שבא למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים ולהבטיח כי הם יביעו עניין בחברה.

כאשר אתם מחפשים מוצר שיווקי, חשוב שתגדירו לעצמכם מראש מה הן המטרות שלכם מהתהליך השיווקי, מה התפוצה בה אתם מעוניינים, מי הוא קהל היעד ועוד – על מנת שתוכלו להתאים את המוצר שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. לכל מוצר יש את היתרונות ואת החסרונות שלו, וכולם צריכים להילקח בחשבון טרם ההדפסה.

מוצרים
שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה