מכון העתקות אור

העתקות אור – מה זה?

בתי דפוס מספקים שירותים חיוניים לענפים רבים במשק כבר מאות שנים. אחד הענפים בעל הדרישות המורכבות, המחמירות ביותר הוא ענף הבנייה והאדריכלות, שם נדרשת הדפסה

קרא עוד »

מכון העתקות אור

ענפי הבנייה והאדריכלות, נדרשים להדפסות ברמת דיוק גבוהה יותר מאשר בכל תחום הדפסה אחר. כאן נדרשים פורמטים ענקיים של הדפסה ואיכות מקסימלית. מכון העתקות אור הינו מכון המתמחה בהדפסות מסוג זה, לרבות מסמכים שונים של מתכנני ערים, מהנדסים ואדריכלים. חברת ישראגרף, הינה בית דפוס המציע שירותי העתקות אור ברמה הגבוהה ביותר בשוק ההדפסות ובמחירים משתלמים במיוחד. קראו על הביקוש ועל ההיצע. שופכים אור על הנושא.

 

בונים על זה – העתקות אור בתחום הבנייה

לצורך קבלת היתר בנייה, יש להגיש עותק מקצועי ואיכותי של תוכניות הבנייה למועצה המקומית. בנוסף, ענפי הבנייה השונים וכן עיצוב פנים ואדריכלות, נדרשים לשירותי הדפסה של תוכניות בנייה, גרמושקות, תוכניות הנדסיות ומפות שונות. הדפסות לצרכי בנייה, הן כבר עסק ישן, אולם ההבדלים בין סוגי ההדפסה כיום ובעבר, הם שמים וארץ.

מכון העתקות אור
מכון העתקות אור

מכון העתקות אור בעבר: הליך איטי ופרימיטיבי

איך היו מבצעים העתקות אור בימים עברו? אז ככה, אנשי המקצוע היו משרטטים בעדינות את התוכנית על גבי נייר פרגמנט שקוף. איש הצוות במכון העתקות האור, היה מצמיד את השרטוט אל נייר ספוג בחומרים כימיים, בעלי רגישות לחשיפה לאור.

כאשר הנייר הרגיש לאור, היה נחשף לשמש (ומכאן השם הקודם להעתקות אור: העתקות שמש), החומרים הכימיים התאדו, כשהם משאירים אחריהם משקע בצורתו של השרטוט.

לאחר שהמשקע הוטמע בדף, היה עובר הנייר תהליך של קיבוע, באמצעותו התייצבו החומרים על הנייר וקובעו באופן הרצוי.

 

מכון העתקות אור כיום: טכנולוגיות מתקדמות ומקצועיות

עם השנים, הלכה סבלנותם של אנשי הדפוס והלקוחות, ופחתה, ונדרש למצוא פתרון מהיר ופשוט יותר להעתק האור.

בעבר, לצורך ביצוע העתקת אור, נדרש איש המקצוע להביא את השרטוט המקורי בכדי להעתיקו, כיום, כל מה שצריך לעשות, הוא להעלות קובץ דיגיטלי ולהזינו בתוכנה של מדפסת פלוטר. מדפסת חדשנית זו מסוגלת לסרוק את הקובץ, ולהפיק תוצר הדפסה מדויק ואיכותי מאוד בפורמט גדול, באמצעות טכנולוגיות של לייזר או הזרקת דיו בצבעי השחור, הכחול או בהדפסה צבעונית.

העתקת שמש, היא אמנם השם הישן של שיטת העתקת האור, אולם, היא מסמלת עד היום את הסטנדרטים הגבוהים המאפיינים צורת הדפסה זו.

 

הדפסות אור – טכנולוגיה מותאמת וציוד מיוחד

מדפסת רגילה אינה מסוגלת להתמודד עם הסטנדרט הגבוה הנדרש להדפסות לצורך בנייה. בתחומים אלו, יש להפיק הדפסות ענק בדיוק מקסימלי, ולדאוג גם שיתאפשר לקפלן היטב כך שיהיו מותאמים לנשיאה. אי לכך, לצורך הדפסה של תוצרי דפוס ייחודיים אלו, יש לפנות לבית דפוס המהווה מכון העתקות אור, המיומן בביצוע הדפסות בסגנון זה, ומכיל את כל הציוד הנדרש.

 

מדפסות הפלוטר

מדפסות פלוטר, הן מדפסות המפיקות מסמכים בפורמטים גדולים וגיליונות ענק. בשל רמת הדיוק הגבוהה שלהן, איכות ההדפסה ויתרון הגודל, הן משמשות כעובדות חיוניות בכל מכון העתקות אור כיום. שלא בדומה לעבר, כיום מדפסות הפלוטר מדפיסות באופן מהיר ואיכותי, וכן מאפשרות גם הדפסות צבע, ולא הדפס מונוכרומטי בלבד בשחור או בכחול בלבד.

בתי דפוס המשמשים גם כמכונים להעתקות אור, נדרשים להכיל מכונה כזו, ואפילו כמה, וכן להכשיר עובדי צוות מקצועיים להפקת הדפסות איכות במדפסת הפלוטר.

יש לדעת כי העתקות אור עשויות לעיתים להתפרס על פני גיליונות ענק בגודל של קירות שלמים, אי לכך, מדפסת רגילה, בוודאי אינה בפרשה, ויש להיעזר במדפסות פלוטר המדפיסות גם בגדלי ענק שכאלו.

 

מה הרוחב המקסימלי של העתק אור?

הרוחב המקסימלי של העתקות אור תלוי ברוחב מדפסת הפלוטר, ככל שהיא יותר גדולה ורחבה, אופציות ההדפסה מתרחבות, ומחיר המכונה עולה בהתאם. חשוב לפנות לבתי דפוס מקצועיים ביותר המחזיקים פלוטרים רחבים לצורך ביצוע צילומי תוכניות ושרטוטים ללא הגבלה במידות.

 

אני מהנדס במקצועי, האם כדאי לי לרכוש מדפסת פלוטר לשימוש ביתי?

מדפסת הפלוטר הינה מדפסת יקרה מאוד, ועלות התחזוקה והטיפול בה גבוהים ביותר. אי לכך, בפועל מחזיקים במדפסות פלוטר, רק בתי דפוס מקצועיים, הנותנים שירות ללקוחות רבים. לאדם הפרטי, אחזקת מדפסת פלוטר במסגרת ביתית – אינה משתלמת.

 

מדפסות פלוטר ששמות דגש על הפרטים הקטנים

מדפסות הפלוטר כיום, עשות שימוש בטכנולוגיה של לייזר או הזרקת דיו, מה שמאפשר דיוק מקסימלי בפרטים הקטנים. עובדה זו חשובה ביותר לצילום והעתקה של תוכניות מפורטות, המכילות פרטים קטנטנים שגם בהם יש להבחין בדיוק רב.

 

צילום תוכניות בנייה – האספקט השיווקי

אנשי מקצוע, הנדרשים להציג תוכניות בנייה בפני לקוחות פוטנציאליים, נדרשים להביא לידיהם מסמך מדויק, אמין ומשכנע, כדי לפרסם את הנכס בצורה הטובה ביותר. לגורמים מקצועיים אלו, השימוש במכון העתקות אור מקצועי הוא חיוני, שכן תכנית בנייה מודפסת היטב בפורמט מאיר עיניים, היא בהחלט פרמטר משמעותי ביחצנות של נכס.

 

האם כדאי לחברת בנייה לפתוח מכון העתקות אור משל עצמה?

מכיוון שהעתקות אור הן עניין למקצוענים, רוב חברות הבנייה מעדיפות להשאיר את מלאכת העתקות האור לבתי הדפוס, ולהשקיע את מרצה בערכים החשובים לחברה. מכון העתקות אור מכשיר לצורך המלאכה עובדים מומחים, מכיוון שפעולה זו דורשת מקצועיות יותר מכל פעולת צילום או הדפסה אחרות.

 

ישראגרף – מכון העתקות האור המקצועי בישראל

בית הדפוס הוותיק ישראגרף מציע מגוון רחב של שירותים מקצועיים, ביניהם העתקות אור באיכות הגבוהה ביותר על ידי אנשי צוות מומחים בתחומם. מוזמנים להזמין העתק אור עוד היום וליהנות מהתוצר האופטימלי עבורכם במחיר המשתלם ביותר.