הדפסה על מדבקות – האם ניתן להדפיס כל דבר על מדבקה?

הדפסת מדבקות משמשת כבר עשרות שנים למגוון רחב של צרכים, החל ביצירת מדבקות ענק, להדבקה על משאיות, על שלטי חוצות וכל כלי רכב וכלה בהדפסת מדבקות קטנות לסימון מוצרים. הדפסה על מדבקות משמשת גם ליצירת מדבקות להפצת מסרים, להכנת מדבקות של אישיות לילדים בגן ובית הספר, אבל גם לצורך הדפסת מדבקות לקישוט קירות וחלונות ראווה, למיתוג ואפילו ליצירת טפטים.

אז אילו חומרי גלם משמשים לצורך הדפסה על מדבקות והאם ניתן להדפיס על כל סוג של מדבקה?

 

הדפסה על מדבקות למגוון שימושים

מדבקות שונות משמשות לצרכים שונים ומגוונים. יש מדבקות שצריכות להתאים לתנאי חוץ, להיות עמידות בפני תנאי מזג האוויר, עמידות בפני מים וגם בפני נזקי השמש.

מדבקות אחרות צריכות להיות בעיקר בעלות דבק חזק במיוחד, כדי שלא להתקלף, גם בתנאים קשים.

מדבקות אחרות צריכות להיות גדולות במיוחד, או גמישות במיוחד ועל כן – גם במקרה הזה יש לבחור חומרי גלם בעלי מאפיינים מיוחדים. רשימת הצרכים הולכת ומתארכת ככל שעובר הזמן, השוק מתפתח וענפים שונים במשק נזקקים לשימוש במדבקות לצרכים שונים.

 

משום כך, קיימים חומרי גלם מגוונים שאפשר להדפיס עליהם מדבקות, אם כי הטכנולוגיה הקיימת כיום בענף הדפוס מאפשרת להדפיס כמעט על כל חומר גלם אפשרי.

 

הדפסה על מדבקות נייר

נייר הוא החומר הבסיסי והראשוני המיועד להדפסות מסוגים שונים ובכלל זה גם הדפסת מדבקות. יחד עם זאת, מדובר על חומר לא עמיד במיוחד, שאינו מתאים לשימוש בתנאי חוץ.

לכן, מדבקות נייר משמשות בדרך כלל להדפסת מדבקות לילדים, לצרכים משרדיים ולימודיים.

 

חסרונות נוספים של הדפסה על מדבקות נייר הם חוסר הגמישות של החומר, אשר נוטה להיקרע בקלות ולכן גם אינו מתאים לשימוש חוזר, חוסר עמידות בפני חום וכן בפני מים, מונע שימוש ארוך טווח במדבקות נייר. חוסר עמידות של הדפסה על גבי הנייר, בגלל דהייה ושפשוף ועוד.

יחד עם זאת, עדיין ניתן להדפיס מגוון רחב של מדבקות נייר לצרכים שונים. אלה מתאימות למי שהתקציב אינו מאפשר לו הדפסת מדבקות על חומרי גלם יקרים יותר וגם למי שזקוק למדבקות נייר לצרכים פנימיים, לטווח קצר.

 

הדפסה על מדבקות לקסן, פוליאסטר, פוליפרופילן ועוד

מדבקות מחומרי גלם סינטטיים מאפשרות להגיע לתוצאות מרהיבות מבחינה אסתטית, עמידות לטווח ארוך במיוחד, נוחות ומגוונות  לשימוש.

 

הדפסה על מדבקות לקסן

לקסן הוא חומר גלם פולימרי, חזק ועמיד במיוחד, ניתן להסרה בקלות, אינו נקרע. לקסן מאפשר ייצור של מדבקות שקופות להדבקה על חלונות ראווה, מסכי מחשב ועוד. ניתן ליצור מדבקות לקסן עבות להגנה על מסופים ניידים, פנלי שליטה ועוד.

לקסן מתאים גם לצורך ייצור מדבקות סימון מוצרים לטווח ארוך, כמו מוצרי אלקטרוניקה, מכשור רפואי ועוד. מדבקות לקסן נשארות חדות וברורות גם אחרי זמן רב ולכן הן פופולריות במיוחד לצורך ייצור מדבקות עמידות לטווח ארוך.

ניתן להדפיס על לקסן באמצעות דפוס דיגיטלי, או דפוס משי.

 

הדפסה על מדבקות פוליאתילן

פוליאתילן, פוליפרופילן הם חומרי גלם המיועדים לייצור מדבקות אלסטיות, אותן מדביקים על גבי משטחים נמתחים, כמו שקיות ניילון, משטחים לעכבר ועוד.

הדפסה על המדבקה לא מתעוותת בתגובה למתיחה ואף צבעי ההדפסה אינם דוהים בזכות התכונות המיוחדות של החומר.

 

הדפסת מדבקות פוליאסטר

מדבקות פוליאסטר מתאימות להדבקה על משטחים ישרים בתנאי חוץ ואף בתנאי חום קיצוניים.

 

הדפסת מדבקות פוליאמיד

הדפסה על מדבקות פוליאמיד מיועדת לצורך הדבקה על מוצרים שנחשפו לטמפרטורות גבוהות במיוחד. לכן ניתן לראות שימוש נרחב במדבקות פוליאמיד בתעשיית המזון, או סימון מכונות המשמשות לתהליכי ייצור בתנאי חום קיצוני.

 

הדפסה על מדבקות PVC

ויניל, הידוע יותר בכינוי PVC משמש לייצור מדבקות ניתנות להסרה בקלות. לכן מדבקות אלה מתאימות לתהליכי ביניים בייצור, או ברקודים לסימון מוצרים וחומרי גלם, להכנת סטיקרים, להדבקה על זכוכית ועוד. רבגוניות של החומר מאפשרת ייצור של מדבקות מחזירות אור, מדבקות פלורסנטיות, מדבקות ברקוד ועוד.

 

לסיכום

הדפסה על מדבקות היא תחום מגוון במיוחד, אשר מספק שירות חיוני לשלל ענפים במשק ובתעשייה. רמת המקצועיות של בית הדפוס היא שקובעת את איכות המדבקות, במיוחד לאור המגוון העצום ולכן חשוב לבחור בית דפוס בעל ניסיון, אשר גם יש ברשותו ציוד מתאים להדפסה על מדבקות מסוגים שונים.

למידע נוסף וקבלת הצעה מתאימה – צרו אתנו קשר בהקדם.

מוצרים
שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה