החשיבות של הדפסת תוכניות בניה בצורה מדויקת

תוכניות בניה הן הצעד הראשון בדרך לבניית כבישים, ערים ומרכזי קניות, הן מהוות בסיס לעיצוב פנים ועל פיהן יצמחו גורדי שחקים. אין ספק כי יש חשיבות רבה לרמת הדיוק של ההעתק ולבהירותו.

בישראגרף אנו מבצעים כבר שנים עבודות של הדפסת תוכניות בניה, אנחנו מעסיקים צוות שעבר הכשרה מקצועית בנושא ומשיגים תוצאות מושלמות תוך שימת דגש על שירות אדיב ויעיל במיוחד. 

 

למי וכיצד מגישים תוכניות בניה?

הוועדה המקומית לתכנון ובניה היא הרשות האחראית על מתן היתרי בניה. היתר בניה הוא מסמך רשמי שכולל את תוכניות המבנה העתידי ואת שמות ופרטי אנשי המקצוע שהולכים לעמוד מאחורי הפרויקט – תכנונו, ביצוע עבודות הבניה והפיקוח עליו.

תוכניות הבניה צריכות להכיל את מידות פתחי הקירות, פירוט חומרי הבניה ועוד. את התכניות מכין אדריכל מקצועי עבור הלקוח, ויש להגישן לוועדה. כיוון שעל חלק מהתוכניות להיות מודפסות על גיליונות ענק, ההגשה שלהם דורשת לפעמים את קיפול הנייר בצורת אקורדיון (לכן מכונות תוכניות הבניה גם בשם "גרמושקה").

 

העתקות אור – מה זה? ואיך זה קשור להדפסת תוכניות בניה?

בעבר נהגו להעתיק שרטוטים ותכניות בניה בצורה ידנית, זה עבד כך: בשלב ראשון שורטטו הרישומים הרצויים על נייר פרגמנט דק ושקוף, ע"י ארכיטקט, אדריכל או מהנדס. אח"כ היו מניחים את נייר הפרגמנט על גבי נייר מיוחד רגיש לאור. בשלב הבא היו חושפים את המסמכים בצורה מבוקרת לאור ובשל אידוי החומרים הכימיים שנחשפו לשמש, היה השרטוט המקורי מותיר רישום על נייר ההעתקה.

בשלב הסופי היו מקבעים את השרטוט באמצעות חומרים כימיים כך שלא יימחק מהנייר ויישאר לאורך זמן, אמין ומדויק. זו הייתה שיטה טובה נכון לאז, אך היא התאפיינה בחסרונות בולטים של עלות גבוהה ותהליך ארוך מדי. הקדמה הטכנולוגית לא הותירה מאחור גם את תחום הדפסת תוכניות הבניה, וכיום ניתן להעתיק גיליונות ענקיים בעזרת אמצעים דיגיטליים מתוחכמים.

 

פלוטר – כך מדפיסים היום תוכניות בניה

מדפסת פלוטר היא מדפסת דיגיטלית שלא מוגבלת באורך הנייר, כך שניתן להדפיס בה גיליון תכנית בניה גם בגודל קיר שלם. שירות הפלוטר מכונה גם תווין ומזוהה עם רמת דיוק מקסימלית.

פלוטר מודרני עושה שימוש בהזרקת דיו ע"י ראשי לייזרים חדשניים, כך החומר מודפס ברזולוציה גבוהה יותר. מדפסת הפלוטר מצוידת גם בכלי חיתוך מדויקים שמאפשרים לקבל גיליון איכותי בגודל הדרוש. ניתן להדפיס את תוכניות הבניה על נייר בכל צבע וכן לבחור בצבע דיו רצוי.

 

מתי נעשה שימוש בהדפסת תוכניות בניה?

לא רק בהגשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה נדרשות תוכניות בניה מודפסות, לפניכם סיטואציות נוספות בהן יש חשיבות רבה להעתקת תוכניות בניה בדיוק מלא:

החשיבות של הדפסת תוכניות בניה בצורה מדויקת
החשיבות של הדפסת תוכניות בניה בצורה מדויקת

תכניות כבסיס לעבודת השטח של קבלן הבניה

כדי להעביר את הרישום התיאורטי לפסים מציאותיים, נדרש הקבלן המבצע להיעזר בתרשימים מדויקים של תוכניות הבניה, בהתאם להן הוא קובע תוכנית עבודה ומדריך את פועלי הבניין בדרכי הפעולה הנדרשות לצורך הפיכת השרטוט הדו-ממדי, למבנה תלת ממדי מוחשי.

 

הדפסת תוכניות בניה למטרות שיווקיות

תוכניות בניה של מרכז מסחרי למשל, או של בניין מגורים הן חלק בלתי נפרד מהשירות ללקוח אותו מגישה חברת שיווק הפרויקט, חשוב שתוכניות אילו תהיינה מרשימות ומדויקות במיוחד כדי שתשכנענה קונים פוטנציאלים להפוך לרוכשים בפועל.

 

איזה בית דפוס כדאי לבחור למטרת הדפסת תוכניות בניה?

לא כל בית דפוס מכיל מדפסות פלוטר וצוות מיומן שמתמחה בהדפסת תוכניות בניה. חשוב למצוא מקום שבו קיימות מכונות דפוס מיוחדות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים לצורך הדפסה איכותית ומדויקת, בישראגרף לדוגמה, יש מדפסות פלוטר מהטובות בעולם! בנוסף, מועסקים בישראגרף עובדים מהשורה הראשונה בתחום העתקת תוכניות בניה המתעסקים שנים בסוג הדפסה מיוחד זה. אנו בישראגרף מאמינים שחווית שירות איכותית היא א' ב' של בית דפוס, ולכן מנחים את הצוות המקצועי שלנו השכם והערב, למתן שירות אדיב ויעיל.

 

הדפסת תוכניות בניה – מדוע חשובה רמת דיוק גבוהה?

תוכניות הבניה הן הבייסיק בתהליך בניה נכון ואחראי. התוכניות נועדו לתאר תכנון מבנים שונים תוך המחשת פרטי השלד, התשתיות והחלק העיצובי. אי דיוק אפילו בפרט קטן עלולה ליצור מבנה בעל יסודות רעועים, חוסר ניצול מקסימלי של השטח, או נזקים באינסטלציה, לכן חשוב מאוד להדפיס את תוכניות הבניה בצורה המדויקת ביותר שלא תטשטש שום פרט או תחסיר מידע. כאשר התכנון מקצועי והשרטוטים מועתקים כהלכה, ניתן לצאת לדרך של הקמת המבנה, בהצלחה.

 

ישראגרף – הדפסת תוכניות בניה למעלה מ-40 שנה!

ישראגרף הוא עסק משפחתי שהוקם בשנת 1977 כמענה לצורך שהלך וגבר בפתרונות דפוס איכותיים לצרכי בניה. מאז הספיקה החברה להתפתח במידה שלא תיאמן וכיום היא מספקת מגוון שירותים רחב מאוד באמצעות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם.

אנחנו בישראגרף מאמינים שבית דפוס טוב צריך לספק 2 דברים: תוצרים מוגמרים באיכות על, ושירות אישי מצוין לכל לקוח באשר הוא. אנחנו דואגים להתקדם כל הזמן בשני המישורים ולהעניק לכם פתרונות דפוס מושלמים בצורה מושלמת.

שירות
מהיר
נסיון
של שנים
עיצוב
מותאם
איכות
גבוה